Sivut

perjantai 4. joulukuuta 2015

Kht Cecilia vuodesta 2014. Keppihevostalli Cecilia on 1,5 vuotta vanha. Vappuna on syntymäpäivät, jolloin ollaan CapotaCup pidetty. 
Ensin kerron vähän, mistä lähti innostus tähän lajiin. Olin instagramissa kun kuomasin cramellen tilillä ihanan kirjavan hevosen, joka inspiroi minua hirveästi.  Aloin siitä väsäämään omaa keppihevosta. Se oli musta hieno friisiläisori, Nepatro. Sen jälkeen tuli arabiori Picasso ja kolmamtena painttamma Vaalakka. Yksi maasto-, koulu- ja estehevonen.
Hevosia pidin autotallissa samoissa boxeissa, missä nytkin niitä pidän. 
Seuraava hevoseni olikin Zippe, joka varmaankin tunnetaan parhaiten mun hevosista. 
Kilpailuja. Ensimmäiset kilpailut olivat Kuunkukan syyskilpailut 2015. Muistan kun sain tietää kisoista koulussa ja olin aivan onnellinen. Siellä sitten kisasin kaksi luokkaa Picassolla. En tosin kovin isolla menestyksellä.. :') Seuraavat kisat olikin Nellyt kisat talvella, joista joka luokasta sijoitus. Ne kisat menin Zipellä ja totesin, että Zippe tulee olee mun kisahevonen. 
Minulla ei ole koskaan ollut toista nimeä tallillani tainitselläni. Aina olen ollut khtCecilia ja Fenix. Mutta nyt kerron miksi ne nimet. Ensinnäkin Cecilia on minun toinen nimeni ja Fenix tulee howrsen hevosten lemmikistä Fenix-lintu. Muutenkin tykkään tuosta Fenix-linnusta, joten otin sen sitten käyttöön :)).
Sitten muutamia juttuja, jotka muistan itse oikein hyvin vanhoilta ajoilta. 
1) Ensimmäisestä tilarista pyysin 15€
2) Kerroin kaikille kavereille kepparitilistä, joka ei olisi pitänyt tehdä...
3) muistan kun törmäsimme Suvin kanssa kepparit kädessä molemmilla.
4) Kun en päässyt 60cm yli
5) Sain Zipen. Arvaatte kuinka onnellinen olin. Uskokaa tai älkää, mutta itkin, kun sain Zipen paketin.
6) Kun ostin ensimmäisen kerran elämässäni suitset. 
7) pirullinen kaatuminen sorakentällä, josta tuli aikamoiset haverit.... Xp

Miksi vieläkin harrastan keppareita?
Isoin syy on varmasti se, että olen kaikessa hirveän kilpailuhenkinen. Koululiikunnassakin minulle tulee välillä paineita, voittaako meidän joukkue. Sama keppareissa. Huomaan kun Suvi tekee taas kepparimasilman kauneimman hevosen. Juoksen alakertaan ja rupean ompelemaan. Jos näen, kun Nara hyppää Mantalla 115cm rataa puhtaana ekalla kerralla. Ryntään ulos harjoittelemaan. Jos näen pienempää tikkiä, mitä itse teen. Rupean tihkuttamaan millitikillä. :D ylipäätänsä jos nään jonkun tekevän jtain hienoa, alan itse yrittämään oaremmin ja kovemmin. Toinen syy on se, että tykkään yksinkertaisesti tästä lajista. Yksinkertaisesti tämä on vaan niin ihana laji. Sitten sivuseikkans, on se, että tästä tienaa myös jotakin. Maksan aika paljon omis kuluja, joten tarvitsen myös vähän enemmän kun synttärinä parikymppiä ja muuten välillä eväsrahaa.
 Minua hirveästi kiinnostaa, mihin kaikki käyttävät keppareista saadut rahat. Kerron sinakin omat rahansyöjät. 
1) Ratsastus. Ostin Hihsistä Samshieldin ja ratsastussaappaat. Maksoin ne kokonaan itse, eikä ollut halpa lasku :0
2) eväät: Syön todella harvoin kotona, sillä olen niin paljon liikkeessä musiikin ja ratsastuksen takia. 
3) vaatteisiin: ostan 5/6 vaatteistani omilla rahoilla. Takkeja ei aina lasketa ja tiedätte niinku talvikengät yms yms.
4) postikuluihin: Hevosen lähettäminen postissa täytteineen maksaa multa 11€ kun käyn postissa. 
5) kankaat: hankin myös kaikki
tarvikkeet keppareihin omilla rahoilla.

Tämä oli tällainen aika tylsähkö postaus, mutta hausempaakin tulossa seuraavissa luukuissa ;))



enkeli
120-130cm



moni on kysynyt minun hyppytyyliä. Se on aika outo, mutta tuolla tavalla sivuttain.


zipen kanssa matkalla SM-kisoihin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti